Bokparadiset

Två okej böcker.

Kategori: Fantasy

 
Titel: Trollkarens trast
Författare: Martin Davies
Serie: -
Förlag: Damm förlag
Utgivningsår: 2008
Sidantal: 348
 
Den här har stått i min bokhylla väldigt länge. Tack vare min hyllvärmarutmaning blev den läst. Jag tyckte boken var okej. Det är lite av en mysteriebok på ett bortappat föremål. Det hade kunnat vara väldigt bra, jag gillar den typen av böcker, det är bara det att tempot är för långsamt. Hade man klippt bort endel saker och på så sätt ökat tempot tror jag att jag hade gillat den mer! 

 
Titel: The thief
Författare: Megan Whalen Turner
Serie: #1 Thief of Eddis
Förlag: Harper Collins
Utgivningsår: 2006
Sidantal: 280
 
Den här boken har också ett för långsamt tempo. Jag brukar tycka det är okej om en bok är långsam men då måste karaktärerna vara bra. Här tycker jag boken bara är en uppladdning om vad som hända skall. Men sen i slutändan händer det saker, önskar att det hade hänt tidigare och att den stora händelsen skulle bli mer utdragen vilket tyvärr inte hände. 

Detsutom tycker jag det mest tjatas om mat istället för roligare saker. Nej tyvärr det här var inget för mig. Men låt er inte avskräckas, den har bra betyg på goodreads! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: