Bokparadiset

2 minsar

Kategori: Middle grade

 
Seriealbum är verkligen inte min grej som jag har skrivit hur många gånger som helst. Men jag vill gilla det. Därför beställde jag Mamette på bokrean även om den inte var superbillig. Jag måste säga att jag ändå gillade den. Kanske inte super mycket men ändå gillade. 

Mamette är en sån söt och härlig tant. Inga fördomar utan väldigt nytänkande. Det var mysigt att läsa om henne och hennes pensionärs kompisar. Även den unga killen hon blev kompis med var ju bara så gulligt. 

Jag gillade verkligen tecknarstilen. Det var färglatt och väldigt fint ritad. 

Titel: Mamette: Duvor och änglar Författare: Nob Förlag: Wibom Utgivningsår: 2012 Sidantal: 48 Betyg: Svagt gillar

 
Jag kom inte riktigt ihåg allt från tidigare böckerna. Egentligen är det bäst om man läser alla direkt efter varandra eftersom de alltid börjar där den förra tog slut. 

Men jag tycker det var ett bra slut och allt knöts ihop väldigt bra. Det finns en spin off serie på den här men den tänker jag faktiskt inte läsa. Det har tagit lång tid att avsluta den här och jag känner att jag är nöjd med att ha läst den här serien. 
 
Titel: Mulgaraths vrede Författare: Holly Black och Tony DiTerlizzi Serie: #5 Spiderwick Förlag: Rabén&Sjögren Utgivningsår: 2005 Sidantal: 136 Betyg: Svagt Gillar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: