Bokparadiset

City of Fallen Angels - Cassandra Clare

Kategori: Änglar

 
Titel: City of Fallen Angels
Författare: Cassandra Clare
Serie: #4 Mortal Instrument
Förlag: Walker books
Utgivningsår: 2011
Sidantal: 437

Handling:  The Mortal War is over and sixteen-year-old Clary Fray is back home in New York excited about all the possibilities before her. She's training to become a Shadowhunter and - most importantly of all - she can finally call Jace her boyfriend. But nothing comes without a price. Someone is murdering the Shadowhunters who used to be in Valentine's Circle, provoking tensions between Downworlders and Shadowhunters that could lead to a second, bloody war. And when Jace begins to pull away from her without explaining why, Clary is forced to delve into the heart of a mystery whose solution reveals her worst nightmare: she herself has set in motion a terrible chain of events that could lead to her losing everything she loves. Even Jace. 

Det var riktigt härligt att komma tillbaka till den här världen och alla karaktärer. Världen har jag ju läst om nyligen eftersom jag bekantade mig med Infernal devices men karaktärerna var kul att läsa om igen. Jag gillar att läsa om Simon, han har fått en väldigt stor del i de senare böckerna jämför med första vilket jag gillar. Jag gillade inte alls han i bok ett och två men nu gillar jag han väldigt mycket. Någon som jag däremot har svårt för är Jace (Don't hate). Jag tycker han är väldigt egocentrisk och han tänker alltid bara på sig själv och vad han tror är bäst. Istället för att komunicera och se vad som är bäst för både alla så gör han alltid det han tycker är bäst. Jag gillar dock att han och Simon har blivit lite buddisar. Något jag annat inte gillar är Jace och Clares kärlek. Alltså seriöst det är värre att läsa om deras kärlek än en kärlekstriangel. Jag tycker att de ska vara tillsammans men de kanska ska prata mer med varandra och sluta vara jobbiga helt enkelt. 

Jag tycker att det finns endel sega passager i boken. Men sistra tredjedelen av boken är så bra. Det händer saker och det är mycket mer spännande. Tyvärr blir jag besviken på slutet jag anar hur nästa kommer att forstätta och jag tror det är något jag kommer störa mig på..

Svagt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: