Bokparadiset

En bokbloggares hemliga liv

Kategori: Allmänt

Fina Cecilia taggade mig vilket är super roligt!

1. Hur länge har du bloggat?

 På den här bloggen är det sen oktober 2011 så det är ett tag nu. :)

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
 Jag vill kunna säga nej men samtidigt måste man vara realistisk i framtiden kommer det kanske vara andra prioriteringar i mitt liv men jag planerar på att blogga länge till i alla fall!

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
 Det är gemenskapen med alla bloggare. Det känns som om jag känner er alla där ute vars bloggar jag läser och jag räknar er alla som mina vänner även om vi inte setts :) 

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
 När man vill skriva något nytt inspirerande inlägg men man har ingen inspo alls. Eller när man vill blogga så mycket men det finns ingen tid till det.

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
 Nej det skulle jag inte säga. Men det är av den anledningen att jag alltid har tråkiga rubriker som säger direkt vad inlägget handlar om. Jag kanske ska försöka bli mer kreativ och komma på bättre rubriker?

6. Finns det någon bokbloggare som du beundrar?
 Absolut! Jag tycker det finns något hos alla bloggare som är beundransvärt. Hade de inte funnits de så hade jag troligen inte läst bloggen. Tycker det är härligt med alla som lyckas lägga till något alldeles eget i sina inlägg.

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
 Oj jag vet inte. Kanske någon författare!

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck m.m.
 Har nog inte direkt någon rutin oftast bloggar jag samtidigt som jag har på tvn. Bloggar helt enkelt när jag har tid på dagen.

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
 Ibland har jag det och ibland inte. Jag kan gilla en bok riktigt mycket men kan inte sätta fingret på varför vilket gör att det är svårt att skriva en recension. Ibland finns det helt enkelt inte så mycket att säga heller. 

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
 Att den är fantastik! Alla är så snälla och jag ser verkligen alla som mina kompisar. Det är härligt att det är en sådan gemenskap fast man sitter utspridda över hela Sverige.

11. Vilka taggar du för den här taggen?

Redan ganska många som blivit taggade men jag taggar:

Elina
Anna
Emma
Miriam
Nelly

Kommentarer

  • Anna säger:

    Svar: Ja, jag hoppas också att du kan lyckas glömma det om du ser filmen! :D Jag rekommenderar också boken väldigt mycket för den var jättebra! :D (fast du kanske redan har läst den? Jag har inte så bra koll^^)

    Tack så jättemycket för taggen, Elin! Jag ska försöka göra den så snart som möjligt! :D

    Svar: sv: nej jag har inte läst den men kanske jag verkligen borde göra!!! ser fram emot dina svar!!!
    BokParadiset

    2015-03-29 | 18:06:02
    Bloggadress: http://bookshelf.blogg.se
  • Emma säger:

    Tack så mycket för taggen! :)

    Svar: sv: så lite så! :)
    BokParadiset

    2015-03-29 | 18:13:00
    Bloggadress: http://emmasbocker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: