Bokparadiset

Rebel Belle av Rachel Vincent

Kategori: Spioner/Tjuvar

 
Titel: Rebel Belle
Författare: Rachel Hawkins
Serie: #Rebel Belle
Förlag: Speak
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 368

Handling: Harper Price, peerless Southern belle, was born ready for a Homecoming tiara. But after a strange run-in at the dance imbues her with incredible abilities, Harper's destiny takes a turn for the seriously weird. She becomes a Paladin, one of an ancient line of guardians with agility, super strength and lethal fighting instincts. Just when life can't get any more disastrously crazy, Harper finds out who she's charged to protect: David Stark, school reporter, subject of a mysterious prophecy and possibly Harper's "least" favorite person. But things get complicated when Harper starts falling for him--and discovers that David's own fate could very well be to destroy Earth.
Som jag har väntat på att den här ska komma ut i häftad. Redan efter två sidor skrattade jag högt. Alltså den här boken är så rolig. Jag skrattar så himla mycket när jag läser. Alltså jag älskar Harper, hon är så rolig och det är så roligt att läsa om henne. Hon är inte en typsik huvudkaraktär som ska rädda livet på alla och inte bryr sig om sig själv. För det gör hon. Alltså bryr sig om sig själv. Hon är oerhört driven dessutom. 

Jag älskar den här handlingen. Det händer mycket hela tiden och sidorna bara svävar iväg. Den skiljer sig mycket ifrån Hex hall vilket jag tycker är bra. Det som dock inte skiljer är kvalitén, jag älskar båda böckerna lika mycket. Tyvärr måste jag bara vänta på bok nummer två och eftersom paperbacken nyss kom ut så lär jag väl få vänta ett år minst.. 

Omslaget måste man ju nämna också. Jag älskar det. Det är så fint jag tror att bok ett och två kommer bli så fina ihop. 

Har ni inte läst den här boken än så måste ni ta och göra det, ni kommer inte ångra er! 

Kommentarer

  • Cecilia säger:

    Har taggat dig en en tag (En Bokbloggares Hemliga Liv) och hoppas du vill göra den! :D Ha det bra! http://swebookobsession.blogspot.se/2015/03/en-bokbloggares-hemliga-liv.html

    Svar: SV: Tack snälla!
    BokParadiset

    2015-03-26 | 14:22:09

Kommentera inlägget här: