Bokparadiset

Upprorsänglar - Libba Bray

Kategori: Allmänt


Titel: Upprorsänglar
Författare: Libba Bray
Serie: #2 Gemma Doyle
Förlag: B. Wahlström
Utgivningsår: 2008
Sidantal: 518

Handling: Framför mig står de, tre ljusskimrande gestalter. De är inte verkliga, men jag ser dem tydligt: tre vitklädda flickor vars kängor ger ifrån sig ett fasansfullt skrapande läte när de svävar närmare mig. De öppnar munnarna för att säga något, men jag hör inget. Skräcken och lukten får mig nästan att kräkas. Vad är det för lukt? Hav och något annat. Förruttnelse. Nu hörs det där ljudet igen. Som tusentals skrapande insektsvingar. Deras röster är så svaga, men när jag förstår vad de säger blir jag alldeles kall. "Hjälp oss."
Det händer ofta att jag gillar andra boken mer än första så är det i det har fallet. Jag gillade den här mera än första. Jag gillar att det blir ett miljöbyte och nu befinner vi oss istället i London. Jag gillar det riktigt mycket. De tar en droska när de ska någonstan och dricker te hela tiden. Nä jag älskar att läsa ur ett historisk perspektiv, gillar stämningen som blir av det. Det är inte bara en ny miljö det är nya karaktärer som introduceras. Vilket jag gillar, dessutom lär man känna Gemmas familj mycket närmre. 

Jag är fortfarande klyven om Gemmas kompisar. Är de verkligen kompisar? Det finns ett flertal ställen där de inte beter sig som riktigt kompisar. Jag bara väntar på att de ska hugga henne i ryggen. Får väl se om det blir av i tredje boken. 

Jag tycker att handling var mer spännande i den här boken mer än första. Det kändes som om tempot var högre och att det gick snabbare att läsa fast den här boken är ca 100 sidor längre. Det ska bli riktigt spännande att se vad sista boken har att erbjuda! 

SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!

Ville så gärna att Gemma och Simon skulle blir tillsammans. Jag gillade den ihop men tyvärr anar jag hon och Kartik kommer bli tillsammans istället....

Kommentarer

  • Klara säger:

    Vad kul att du gillar den här trilogin! :)

    Svar: sv: ja så bra! Gillade du den med? :)
    BokParadiset

    2015-03-07 | 16:57:57
    Bloggadress: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här: