Bokparadiset

På kudde av gräs - Lian Hearn

Kategori: Fantasy

 
Titel: På kudde av gräs
Författare: Lian Hearn
Serie: #2 Sagan om klanen Otori
Förlag: Månpocket
Utgivningsår: 2004
Sidantal: 330

Spoilers kan förekomma! 
Det var inte längesen jag läste första boken, men ändå var det svårt att komma ihåg alla namn. Det är många namn att hålla reda på dessutom kan jag nog inte ens uttala hälften av dem vilket gör det ännu svårare att komma ihåg alla. I början av boken finns det en lista på alla karaktärer och i vilken bok de presenteras i. Varför personer som först blir presenterade i bok tre måste var med förstår jag inte. I vilket fall gjorde den här listan mig bara mer förvirrad och tillslut insåg jag att det var bättre att bara läsa boken för att sen komma in i den. 

Det här är en typsikt mellanbok. Det känns som en transportsträcka. Särkskillt med tanke på att det bara skulle bli tre böcker (men blev istället fem). Det händer inte så mycket och är mest en uppladdning för nästa bok. Men det är fortfarande bra. Bara inte riktigt så bra som första boken är.

Istället för att bara läsa ifrån Takeos PoV läser man även ifrån Kaedes Pov. Jag gillar både och just i den här boken händer det mer spännande saker för Kaede. Vilket gör att det är lite roligare att läsa ifrån hennes PoV.

Den här boken är nog den mest snyggast omslag. Älskar den intensiva blåa färgen! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: