Bokparadiset

En ny era är på gång

Kategori: Comics och Graphic novel

 
Titel: Ms Marvel; No normal
Författare: G. Willow Willson och Adrian Alphona
Serie: #1 Ms Marvel
Förlag: Marvel
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 120

Handling: Kamala Khan is an ordinary girl from Jersey City — until she's suddenly empowered with extraordinary gifts. But who truly is the new Ms. Marvel? Teenager? Muslim? Inhuman? Find out as she takes the Marvel Universe by storm! When Kamala discovers the dangers of her newfound powers, she unlocks a secret behind them, as well. Is Kamala ready to wield these immense new gifts? Or will the weight of the legacy before her be too much to bear? Kamala has no idea, either. But she's comin' for you, Jersey! 

Jag har inte varit inne i seriealbum direkt men den här fångade faktiskt min uppmärksamhet. Så jag köpte hem den och jag är så glad för det. Inte bara för att albumet är väldigt bra utan för att det faktiskt har fått mig att börja läsa seriealbum och jag gillar det verkligen. Så nu i fortsättningen tror jag att jag kommer utforska seriealbum och liknande i fortsättningen. Synd bara att det är ganska så dyrt.

Tecknar stilen är inte riktigt min favorit. Men jag hatar den inte. Jag tycker ändå det passar med historien. Och färgerna passar bra. Jag gillade den mer allt eftersom också. Så kanske bara behövde vänja mig. Jag gillar huvudkaraktären gillar att hon inte är en typisk Amerikans tjej. 

När jag tittar på seriealbum är tecknarstilen väldigt viktigt tycker jag så i mina recensioner tänker jag ha med ett smakprov så ni får se hur det ser ut innuti. 

 

Kommentarer

  • MissMagic säger:

    Åh har denna som ligger hemma och väntar på att bli läst. Älskar comics och särskilt marvel :)
    Ser fram emot denna :)

    Svar: Sv: Åh härligt, plocka upp den snart! :)
    BokParadiset

    2015-11-19 | 14:07:34
    Bloggadress: http://https://missmagicscabinet.wordpress.com

Kommentera inlägget här: