Bokparadiset

Mini recensioner

Kategori: Klassiker och kult

 
Titel: Sagan om Turid; Kungadottern Författare: Elisabeth Östnäs Förlag: Berghs Utgivningsår: 2015 
Sidantal: 260

Jag gillar att det handlar om Vikingar alltid spännande tycker jag. Dessutom gillar jag att Turid är en tjej som ska ärva hennes pappas plats som ledare. Boken går snabbt att läsa och det är trevligt. Dock inget jag kommer att komma ihåg och jag kommer inte heller fortsätta att läsa serien.

Boken går inte riktigt hem hos mig men jag tror absolut att barn i åldern 9-12 kommer gilla den! Jag tror absolut att det här kan locka barn idag att läsa. 
 
Betyg: Okej! 
 
Tack för rec-exet Berghs! 
 
 
Titel: A tale dark and grimm Författare: Adam Gidwitz Förlag: Penguin Utgivningsår: 2010 Sidantal: 252

Jag trodde jag hade spoilat mig med den här boken och blev så arg. Jag ville egentligen inte pocka upp det för de, men gjorde det ändå. Vilket var tur eftersom det visade sig att jag inte alls gjort det, haha.

Det här är en retelling på Hans och Greta. Så långt gillar jag den och allt som händer dem är väldigt spännande. Men jag får panik att författaren kommer in och kommenterar allt. Men sen vänjer jag mig och börjar nästan gilla det. Nästan. Men jag tror inte jag kommer fortsätta läsa hans böcker utan den här får räcka. Det finns andra böcker som jag tror att jag kan gilla bättre. 

Tycker iofs det är spännande handling att det är Hans och Greta som lämnar föräldrarna och sedan försöker hitta nya föräldrar. Det är kul att se vilka de stöter på och vart allt leder. 

Betyg: Gillar, 3/5

 
Titel: Alice's adventures in wonderland Författare: Lewis Carroll Förlag: Hyde Pard Utgivningsår: 1864 (2014)  Sidantal: 112
 
Tyvärr gillade jag inte den här alls. Alltså jag vet ju hur storyn är och det är inte den de är fel på, utan det är så boken är utformad. Visst boken är jättetunn men det är såå mycket text på varje sida och helt ihoptryckt. Jag tyckte det var jättejobbigt. Jag vill hellre ha en utgåva med fina bilder till och med luftiga sidor. 
 
Jag skulle inte rekommendera att köpa dessa klassiker utgåvor. 
 
Betyg: Gillar inte/ svagt okej 2/5

Kommentarer

  • veronica säger:

    Va? Äskar typ inte alla jellybeans? Är rätt stolt över min packningskapacitet, rymmer det omöjliga i princip,haha!

    Svar: sv: usch nej! haha! om man ändå hade den superkraften!
    BokParadiset

    2015-11-18 | 19:51:24
    Bloggadress: http://www.vettansbocker.blogspot.se

Kommentera inlägget här: