Bokparadiset

En favorit

Kategori: Chicklit

 
Titel: Tango för vilsna själar
Författare: Lucy Dillon
Serie: -
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 509

Handling: När den före detta proffsdansaren Angelica återvänder till Longhampton för att städa ur sin mammas hus, bestämmer hon sig för att starta en danskurs på orten. Dit kommer Katie och Ross som försöker rädda sitt äktenskap, där de inte längre vet vem som för vem. Lauren som drömmer om ett sagobröllop och den perfekta brudvalsen medan hennes blivande make Chris mest vill ha det hela överstökat. Och så Laurens föräldrar. De vill ju inte göra bort sig på festen, men mamma Bridget bär på en gnagande hemlighet som skulle kunna vända uppochned på deras lyckliga liv tillsammans.

Under Angelicas ledning lär sig paren steg för steg mer om sig själva och det som är viktigt i livet, och i tangons och salsans virvlar inser de att man aldrig kan dölja något för sin danspartner …
Lucy Dillon är verkligen en bra författare. Jag blir alltid helt infångad i hennes historier och de påverkar verkligen en. Hon har fått mig att vilja starta en hundkennel, jobba med djur, driva en bokhandel och nu börja med dans. Jag tittade upp tiodanskurser men visade sig att det inte fanns någon här, bara bugg och det var ju inte det jag ville. Så tyvärr får jag bara uppleva det genom den här boken.

Man får följa flera karaktärer som det brukar vara och den gemensamma punken är dans. Dillon är en mästare på att göra karaktärer och relationer mellan dem. Allt känns väldigt trovärdig och det går inte låta bli att tycka om alla, även om de är långt ifrån perfekta. 

Gillar ni chicklit och letar efter en ny favorit är Lucy Dillon ett måste. Hennes historier är så medryckande och det går inte lägga ner böckerna. De är så medryckande så när det är jobbigt och deppigt i boken blev jag själv helt deppig också och var helt nere hela dagen, haha! När man väl påbörjat boken så går det inte sluta tänka på den. Detta är absolut en av mina favorit böcker av henne även om jag ÄLSKAR alla hennes böcker. 

Tango för vilsna själar får mig att fälla tårar precis som hennes andra böcker. Det om något är ett tecken på att författaren berör en. Jag kan inte vänta tills jag får läsa Hundra omistliga ting, hoppas den kommer i pocket snart!

 5/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: