Bokparadiset

Mest hypade serien sen 2012 typ

Kategori: Fantasy


Titel: Throne of glass
Författare: Sarah J. Maas
Serie: #1 Throne of glass
Förlag: Bloomsbury
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 404

Handling: In the dark, filthy salt mines of Endovier an eighteen-year-old girl is serving a life sentence. She is a trained assassin, the best of her kind, but she made a fatal mistake. She got caught. 

Young Captain Westfall offers her a deal: her freedom in return for one huge sacrifice. Celena must represent the prince in a to-the-death tourment - fightning the most gifted thieves and assassins in the land. Live or die, Celena will be free. Win or lose, she is about to discover her true destiny. But will her assassin's heart be melted?
Äntligen var det dags för mig att påbörja den här serien. Blev oerhört sugen på att läsa den en dag, så pausade boken jag höll på med. Väldigt glad över att att jag äntligen hoppat på den här serien.

Till att börja med karaktärerna älskar jag dem. Celena är verkligen en stark karaktär. Hon är liksom sarkastisk fast inte på ett skämtsamt sätt utan för att hon varit med om så mycket skit och ändå så har hon en sån livslust. Dorian är såklart väldigt älskvärd också. Älskar hur Celena och han är mot varandra. Deras dialoger får mig att le och skratta hela tiden. Chaol är också en favorit. Älskar hur man märker att han inte tycker Celena bara är en brottsling utan att hon är så mycket mera. Undrar verkligen hur relationerna kommer att utveckla sig mellan alla. Det känns som om karaktärerna är genomarbetade. Kungen är vidrig men samtidigt är en bra skurk, man såg inte så mycket av honom i den här boken men misstänker att det kommer mera i nästa. 

När vi kommer till handlingen så gillar jag den också. Men bokens starkaste sidor är helt klart karaktärerna och dialogerna i boken. Men det ska bli väldigt spännande hur allt kommer att utvecklas i kommande böcker. 

Den här boken är helt klart lika bra som folk säger. Jag njöt av varje sida och är så ledsen att jag inte hunnit köpa fortsättningen än men snart! Har ni ännu inte läst boken så tycker jag ni bör det! 

5/5
 



Kommentarer

  • Lena säger:

    Denna serie hör man talas om överallt. Man blir allt lite nyfiken.

    Svar: sv: Ja visst gör man, men den är väldigt bra!
    BokParadiset

    2015-10-18 | 22:29:32
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: