Bokparadiset

Mellanboken i serien

Kategori: Allmänt


Titel: Siege and storm
Författare: Leigh Bardugo
Serie: #2 Grisha triology
Förlag: Henry Holt company
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 435

Handling: 

Darkness never dies.

Hunted across the True Sea, haunted by the lives she took on the Fold, Alina must try to make a life with Mal in an unfamiliar land, all while keeping her identity as the Sun Summoner a secret. But she can't outrun her past or her destiny for long.

The Darkling has emerged from the Shadow Fold with a terrifying new power and a dangerous plan that will test the very boundaries of the natural world. With the help of a notorious privateer, Alina returns to the country she abandoned, determined to fight the forces gathering against Ravka. But as her power grows, Alina slips deeper into the Darkling's game of forbidden magic, and farther away from Mal. Somehow, she will have to choose between her country, her power, and the love she always thought would guide her--or risk losing everything to the oncoming storm. 


 

Älskade första boken så kan inte förstå varför det tog så lång tid innan jag plockade upp den här. Kanske kände jag undermedvetet att den inte skulle leva upp till första boken, för det gjorde den inte. 

Framför allt tycker jag boken var en aning seg på en del ställen. Det hände liksom inte så mycket och det känns som en uppladdning inför tredje boken. Tog därför också längre tid än vad de brukar att läsa ut den här. Så nu hoppas jag att trean är riktigt storslagen. 

Men boken är inte seg och dålig absolut inte, jag gillade den fortfarande väldigt mycket. Älskar verkligen Alina, tycker hon är en riktigt bra huvudkaraktär. Sen fick man lära känna en ny karaktär XXX som jag verkligen gillade. Tyckte han var väldigt rolig och lyfte verkligen boken. Jag tycker Alina ska bli tillsammans med honom, gillar inte alls Mal. Tyckte han var hemskt jobbig i den här boken. 

Ska bli spännande att läsa sista boken. Vet att det är många som inte gillar den just för att det är något som händer i den. Det verkar vara en sådan bok som man antingen älskar eller inte. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: