Bokparadiset

The selection fortsätter

Kategori: Contemporary

 
Titel: The Heir
Författare: Kiera Cass
Serie: #4 The selection
Förlag: Harper Collins
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 342
 
Handling: Eighteen years ago, America Singer entered the Selection and won Prince Maxon's heart. Now the time has come for Princess Eadlyn to hold a Selection of her own. Eadlyn doesn't expect her Selection to be anything like her parents' fairy-tale love story...but as the competition begins, she may discover that finding her own happily ever after isn't as impossible as she's always thought. 
Älskar de tre första böckerna så ville höra vad folk tyckte om den här innan jag plockade upp den. Tyvärr var recensionerna inte så positiva. Folk gillade inte huvudkaraktären Eadlyn och tyckte hon var väldigt bortskämd och egoistik. Men jag valde ändå att plocka upp boken, the selection-serien är ändå en av mina absoluta favoriter. 

Kan säga att jag inte alls håller med om vad andra har tyckt. Jag älskade den här. Alltså jag förstår varför folk tycker så om Eadlyn men samtidigt förstår jag varför hon är sån. Det fanns vissa situationer i boken då jag tyckte hon var lite väl elak eller för egoistisk. Men på väldigt många ställen förstod jag henne och tyckte det var trovärdigt att göra som hon gjorde. Jag har inte riktigt någon favorit av killarna, just nu gillar jag alla som fick lite plats i boken. Men ska bli spännande att se hur det går i nästa. Speciellt med tanke på den cliffhangern som det slutade med. 

Den här boken är precis lika lättläst och bra som föregående böcker. Visserligen är inte denna lika bra som de tre första men jag tror ändå att sista boken kommer vara väldigt bra. 

Kommentarer

  • Filippa - Countless Books säger:

    Älskade också The Heir och jag håller med om att det ska bli jättespännande att läsa nästa bok! :D

    Svar: SV: Kul att det finns fler som älskade den! Typiskt att man måste vänta så länge..
    BokParadiset

    2015-09-06 | 18:22:37
    Bloggadress: http://countlessbooks.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: