Bokparadiset

En novell jag faktiskt gillar

Kategori: Contemporary

 
Titel: Flat-out Matt
Författare: Jessica Park
Serie: #1.5 Flat out love
Förlag: Createspace Independent Publishing Platform
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 146
 
Handling: You saw geeky, damaged, loveable Matt Watkins through Julie's eyes in FLAT-OUT LOVE. Now go deeper into Matt's world in this FLAT-OUT MATT novella. Live his side of the story, break when his heart breaks, and fall for the unlikely hero all over again.

Take an emotional skydive for two prequel chapters and seven FLAT-OUT LOVE chapters retold from his perspective, and then land with a brand-new steamy finale chapter from Julie.
Den här novellen är alltså ur Matts perspektiv men bara utifrån några kapitel vilket jag verkligen uppskattar. Ser liksom ingen mening med att man ska göra om samma bok fast ur ett annat perspektiv så gillar verkligen hur författaren har gjort här. Sen är det även ett helt nytt kapitel utifrån Julies perspektiv som tar vid där första boken slutar. 
 
Gillade att läsa ifrån Matts perspektiv, eftersom man nu redan vet allt är det spännande att se hans tankar bakom grejerna. Gillar då att författaren bara valt ut de viktigaste kapitlena, och det känns som om författaren verkligen visste vad som hände utanför det Julie får se. 
 
Har ni läst första boken och verkligen gillat den så rekommenderar jag boken, just för att man får vara mer med karaktärerna, men annars är det ju inget man måste ha läst. Den här novellen har gjort mig ännu mer taggad på Celestes bok som handlar om henne, men ska försöka hålla mig lite till ifrån den för att jag gillar karaktärerna så mycket. 
 
Betyg: 4/5
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: