Bokparadiset

Böcker jag egentligen inte har så mycket att säga om

Kategori: Läskigt

Vissa böcker har man helt enkelt inte så mycket att säga om, jag kan ha gillat de när jag läst dem men ibland är det helt enkelt en känsla och man har egentligen så inte så mycket åsikter om boken. Här kommer tre sådana, så de blir lite minirecensioner! 
 
 
Titel: Uncommon criminals Författare: Ally Carter Serie: #2 Heist society Förlag: Orchard Utgivningsår: 2012 Sidantal:  302

Vad jag tänker på när jag läser den här serien så verkar det alltid som om Kat flyr ifrån något, fast man får typ inte riktigt veta vad. Eller det är väl hela livet som tjuv och att hon känner sig lite utanför för att hon inte längre vill stjäla på samma sätt. Men man får inte riktigt veta om det är därför. Största frågan för mig är när ska Kat och Hale bli tillsammans? 
 
Jag älskar i alla fall handlingarna i boken, de ska sno och man får veta hela kuppen. Jag älskar att titta på den här typen av filmer så såklart gillar jag även det i bokformat. Dock går det lite för lätt ibland. 
 
Betyg: 3.5/5
 
Titel: Clockwork Prince Författare: Cassandra Clare Serie: #2 The Infernal devices Förlag: Walker books Utgivningsår: 2011 Sidantal: 498
 
Jag är himla trött på Mortal Instrument serien dock så gillar jag The Infernal devices mycket bättre. Jag gillar karaktärerna väldigt mycket mer och jag tycker handlingen är mer intressant. Jag hade gärna läst Clockwork princess typ snart men jag måste ta mig igenom de två avslutande böckerna i Mortal Instrument först.. 
 
Dock som i alla hennes andra böcker tycker jag att de går att korta ner dom en heldel. 
 
Betyg: 4/5
 
Titel: Asylum Författare: Madeleine Roux Serie: #1 Asylum Förlag: Harper Collins Utgivningsår: 2013 
Sidantal: 311
 
Jag trodde den här skulle vara sjukt läskig, med tanke på omslaget, och det finns endel obehagliga grejer i boken, men inte riktigt så läskig som jag trodde. Boken utspelar sig på ett gammal mentalsjukhus där de numera bedriver en sommarskola. Såklart hittar ungdomarna endel suspekta foton, det som slår mig mest med det här är att städar man inte igenom allt först? 
 
Jag gillade att det var foton i boken som höjde läskhetsfaktorn. Men jag hade velat ha mer av handlingen och av karaktärerna för att boken skulle fått ett högre betyg. 
 
Boken var underhållande för studen, dock kommer jag inte fortsätta läsa serien, men den får stå kvar i hyllan! 
 
Betyg: 3/5

Kommentarer

  • Gabriella säger:

    Jag tycker väldigt mycket om både Ally Carter och Cassandra Clare så jag kan helt enkelt bara rekommendera vidare läsning. :) Epilogen i Clockwork Princess är det finaste och mest hjärtslitande jag någonsin läst. Och du kan nog bli nöjd med händelseutvecklingen i Perfect Scoundrels också. ;)

    Svar: Just nu lutar jag faktiskt åt att bara läsa färdigt TID och inte TMI....
    Hahahah JAAA de kommer bli tillsammans alltså!!!
    BokParadiset

    2016-08-05 | 09:39:39
  • Petra säger:

    Du behöver bara läsa City of Lost Souls innan Clockwork Princess. Annars blir du för spoilad i CoHF (tycker jag). Egentligen så behöver du inte läsa CoLS eller innan, men jag tycker att den ger mer tankar och spänning till CP. Och håller med Gabriella om epilogen. ;)

    Svar: Åhhh men jag funderar faktiskt på att bara läsa färdigt TID...
    BokParadiset

    2016-08-05 | 10:31:26
    Bloggadress: http://petrasbokblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: