Bokparadiset

Galenskaperna fortsätter i underlandet

Kategori: Retelling

 
Titel: Unhinged
Författare: A.G. Howard 
Serie: #2 Splintered
Förlag: Amulet
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 387
 
Som några av er kanske minns älskade jag första delen, blev helt tagen av den. Så förhoppningarna på den här boken var ganska så höga. Jag vet inte om jag helt enkelt läste den vid fel tillfälle eller om den helt enkelt inte är lika bra som första boken. 
 
För det första; Alyssa, Jeb och Morphe alltså jag blir galen på den här kärlekstriangeln. Kan hon snälla bara välja en kille och sen hålla sig till det? Varför håller hon på och ger förhoppningar till båda? Hela boken handlade bara om kärlekstriangeln och vem som hon gillar mest. Så himla tråkigt att läsa om. 
 
Det här leder förstås till handlingen, det var superbra så fort det inte var fokus på kärlekstriangeln. Det var kul att Alyssas föräldrar var mer involverade nu. Men annars måste jag också tyvärr säga att den här boken led av andraboken i en seriesyndromet. Det hela är egentligen mest en förberedning för den sista boken, vilket alltid känns tråkigt. 
 
Men jag måste säga att det här omslaget är så sjukt snyggt. Älskar den lila färgen. Tror faktiskt det här omslaget är min favorit av alla tre i serien. 
 
Jag hoppas verkligen att sista boken håller bättre mått så jag inte blir besviken. 
 
Betyg: 3.5/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: