Bokparadiset

Sista brevet från din älskade

Kategori: Chicklit

 
Titel: Sista brevet från din älskade
Författare: Jojo Moyes
Serie: -
Förlag: Printz Publishing
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 491
 
Vi följer två historier ifrån olika årtionden. Först har vi Jennifer som vaknar upp efter en olycka och hon minns inget ifrån sitt gamla liv. Hon har svårt att hitta tillbaka och en dag hittar hon ett kärleksbrev som är undertecknat med ett B, som säger att hon ska lämna sin man. 
 
Sen följer vi journalisten Ellies, som 2003 hittar samma kärleksbrev. Det blir ett detektivarbete på att ta reda på kärlekshistorien, fick de två älskande varandra? 
 
Jag älskar den här typen av berättelse när vi följer två berättelser som vävs samman till en. Det är alltid lika spännande att se hur allt kommer att hänga ihop. I det här fallet är det mest spännande att följa Jennifer. Hela tiden när jag läser funderar jag på varför hon inte lämnat sin man innan olyckan med tanke på hur olycklig hon verkar. Dessutom är det spännande att försöka komma på vem B är tillsammans med Jennifer. 
 
Jojo Moyes är en mästare på att skriva bra böcker. Jag kommer alltid köpa allt som hon ger ut (den här boken är dock en gammal bok som blivit nyutgiven på svenska). Hennes böcker gör mig aldrig besviken, inte heller den här! Har ni ännu inte plockat upp den här, så gör det nu! 
 
Betyg: 4.5/5
 

Kommentarer

  • Jamie säger:

    Den här har jag hemma och hoppas läsa i december :)

    Svar: Åh den är mysig, läs!
    BokParadiset

    2016-12-04 | 20:54:58
    Bloggadress: http://bokugglor.blogspot.se

Kommentera inlägget här: