Bokparadiset

Veckan före barnbidraget

Kategori: Barnböcker

 
Titel: Veckan före barnbidraget
Författare: Elin Johansson & Ellen Ekman
Serie: -
Förlag: Rabén&Sjögren
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 32
 
Här följer vi en ensamstående mamma med ett barn. Det är veckan före barnbidraget och pengarna är slut, men mamman försöker göra det bästa av situationen, när mamma inte orkar längre kommer barnet och stöttar henne. 
 
Det är ett tungt ämne men boken behandlar det på ett humoristiskt sätt. Illustrationerna i boken är helt fantastiska. Jag upptäcker hela tiden nya saker när jag tittar på dem, älskar färgerna dessutom. 
 
Det här är en superviktig bok, jag har inte så stor koll på barnboksutgivningen men jag kan inte tänka mig att den här boken är på något sätt överflödig. Det är en toppenbok som alla kan ta del av, antingen för att öppna ögonen och se hur andra ha det. Eller att se att man inte är ensam i sin situation. 
 
Det är en barnbok så för det får den en femma i betyg, men jag hade så gärna velat ha meeeer så därför blir det e fyra. 
 
 
 
Betyg: 4/5
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: