Bokparadiset

2015 statistik del 1

Kategori: Sammanfattning

Jag älskar ju diagram och tycker det är himla roligt att titta och hålla på med. Så precis som alla tidigare år så kommer jag såklart att sammanfatta mitt år i diagram, här kommer del ett! 

Läser fortfarande mestadels svenska böcker men de engelska börjar knappa in. Vill man veta i siffror så är det 87 svenska böcker och 64 engelska. 
 
Jag tänker aldrig på vilket kön författarna har när jag väljer en bok. Men det är nog flest kvinnliga författare inom genrerna jag läser. Siffrorna på det här är 102 kvinnor, 42 män och 4 samarbeten. OBS! Har jag läst fler böcker av en författare så är de med räknade flera gånger. 
 
Detta är en av mina favoriter, alltid spännande att se vilka månade man läser mest. Och jag ser ett mönster, under juni, juli, augusti och december är jag hemma och jobbar och det blir alltid minst läst då. I april läste jag minst böcker under året, men låt inte det lura er! Jag hade en tegelstensmånad och läste alltså bara böcker över 500 sidor så minst till antalet men inte minst till sidor! 
 
Och här har vi hur många sidor jag läste varje månad. November är det månaden som jag läste minst sidor och hela fem månader läste jag över 5000 sidor!! 
 
Här är alltså del ett av min statistik och jag kan säga att jag är supernöjd med allt, finns absolut inget jag känner att jag behöver ändra inför i år! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: