Bokparadiset

En dockaffär, dryg humor och en kärlekshistoria

Kategori: Contemporary

 
Titel: The distance between us
Författare: Kasie West
Serie: -
Förlag: Harper Teen
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 312
 
Caymen är en tjej med väldigt dryg och sarkastisk humor, som har en mamma som äger en porslinsdocksaffär. Bara det här är ju spännande. Hur kommer man på idén? En rik, snobbig kille kommer in i affären och fast Caymen gör allt för att visa sitt ointresse för honom, dyker han upp utanför affären dagen därpå. Är han lika ytlig som han verkar eller finns det kaaaaanske något djupare hos honom? 
 
Det som jag gillar mest med boken är Caymen. Jag älskar hennes dryga och sarkastiska humor, det är enligt mig den bästa sortens humor. Att hon inte är rädd för att använda den mot vem som helst gör boken himla rolig. Även Xander gillar jag mycket, men det kan nog mest bero på att han är så där perfekt och alltid säger rätt saker, och är typ så där drömisk perfekt ni vet, som bara existerar i böcker. Dock måste jag säga att det i ett flertal fall är Caymen som borde be om ursäkt och inte Xander i boken... 
 
Det här är en perfekt somrig contemporary och jag ser framemot att läsa mer av Kasie West, hennes sätt att skriva på gör en helt förtrollad och man vill inte sluta läsa boken fören man är på sista sidan. 
 
Betyg: 4.5/5
 

Kommentarer

  • Petra säger:

    Kul att du tyckte om den. Älskar också Caymens sarkasm. :)

    Svar: Eller hur, typ de bästa i boken!
    BokParadiset

    2016-07-27 | 11:30:28
    Bloggadress: http://petrasbokblogg.blogspot.se/
  • Filippa säger:

    Den här boken är så mysig :)

    Svar: Ja alltså så himla bra!
    BokParadiset

    2016-07-31 | 08:32:38
    Bloggadress: http://filippafangirls.blogspot.se

Kommentera inlägget här: