Bokparadiset

Hämnden är ljuv, eller?

Kategori: Contemporary

 
Titel: Burn for burn
Författare: Jenny Han och Siobhan Vivian
Serie: #1 Burn for burn
Förlag: Simon and Schuster
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 356
 
Jag har tidigare älskar Jenny Hans sommartriologi och även To all the boys I've loved before, men även Siobhan Vivians Hate list som jag läste för många år sen så förhoppningarna på den här boken var ganska så stora. Jag måste säga att boken uppfyllde mina förväntningar, jag förstår inte hur den här serien inte kan fått mer uppmärksamhet? Har ni läst den? 
 
Det enda jag visste boken skulle handla om var hämnd, jag älskar sånt. Även om det ofta är småaktigt och man ska vara den större människan och vända andra kinden till, så är det jäkligt kul att läsa om. Vi får följa tre tjejer; Mary, Kat och Lillia som bor på en liten ö. Tjejerna umgås inte men deras vägar korsas ändå. 
 
Jag gillar verkligen hur boken är upplagd, man vet att saker hänt med karaktärerna men man får bara veta lite åt taget, vilket jag verkligen gillar eftersom det håller spänningen uppe. Jag trodde jag listat ut vad som hänt med karaktärerna men jag hade så fel, i alla fall i ett fall, blev riktigt chockad när man tillslut fick veta sanningen. 
 
Min favorit av tjejerna är nog Lillia tror jag, tror det är för att hon påminner lite om Lara-Jean i Hans andra serie. Älskar verkligen ön och miljön som boken utspelar sig i och även den typiska High School livet. Vill verkligen läsa fler böcker som är typiska amerikanska high school liv, har ni tips? Dessutom tror jag den här hade blivit riktigt bra som film! 
 
Betyg: 5/5
 

Kommentarer

  • Tina Håkansson säger:

    Så sugen på att läsa den här! Blir nog nästa köp :)

    Svar: DO IT!
    BokParadiset

    2016-07-11 | 17:33:43
    Bloggadress: http://tinaeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här: