Bokparadiset

Själens osaliga längtan

Kategori: Spänningsroman

 
Titel: Själens osaliga längtan
Författare: Audrey Niffenegger
Serie: -
Förlag: Bonnier Pocket
Utgivningsår: 2011
Sidantal: 432
 
Vi får följa en väldig massa speciella karaktärer i den här boken. Först har vi Elspeth som dör, hon låter sin systers tvillingar ärva hennes lägenhet. I lägenheten under tvillingarna bor Robert som var tillsammans med Elspeth och längst upp i huset bor Martin som lider av svåra tvångstankar och inte varit ute ur lägenheten på flera år och hans fru. Sen får man följa alla karaktärer och se hur deras liv fortgår. 
 
Under hela tiden jag läste så undrade jag vart boken skulle ta vägen. Det är väldigt lång tid innan man förstår vad som kommer hända. Men det gör mig inget jag tycker det är väldigt intressant att läsa om alla. Speciellt om Martin med hans tvångssyndrom just för att jag inte läst om det i en bok tidigare. När det kommer till tvillingarna så är Valentina min favorit, hon är väldigt rädd av sig och Julia, den andra, utnyttjar det verkligen. Fast när man väl får se Julias snällare sida är hon ju fantastisk! 
 
Den här boken är väldigt specill och det är liksom svårt att säga på vilket sätt utan att spoila mycket av handlingen. Läser man på baksidan av boken får man reda på alldels för mycket enligt min åsikt. Men jag gillade verkligen boken, allt ifrån till miljön som utspelar sig i London, jämte en kyrkogård till dessa speciella karaktärer. Jag skulle säga att boken passar till er som inte har problem med att läsa en vuxenroman, där fokus är på karaktärerna och tempot är långsamt. Jag är definitivt sugen på att läsa Tidsresenären av samma författare nu!
 
Betyg: 4/5
 

Kommentarer

  • Anna säger:

    Tycker definitivt att du borde läsa tidresenärens hustru jag tyckte den var jätte bra :)

    Svar: Ja jag har den hemma så får göra det!
    BokParadiset

    2016-07-23 | 17:37:02
    Bloggadress: http://thatslivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: