Bokparadiset

Read a long; Röta del två

Kategori: Read-a-long

Det förekommer spoilers så har ni inte läst boken, gör det först och återkom sen! 
 
 
Detta är mina tankar om sidorna 195-355
 
Ojoj vad det händer mycket spännande under dessa sidor! 
 
Gillar Hirkas lilla trio med henne Stefan och Siaren. Redan när man blev introducerat till den Italienska tanten och det visade ju sig ha rätt, ju längre man läste. Undra dock vad som mer händer eftersom hon precis fick träffa Graal. 
 
I första delen gillade jag mest att läsa Reimes delar för att veta vad som hände i Ymsdalen men nu började det bli riktigt intressant. Men så tråkigt hur Reime har blivit utan hirka, han är ju helt förstörd och uppoffringarna som när han tog näppen känns inte alls som om det kommer vara värt det. Hoppas det blir bättre för honom mot slutet. Tyckte det var superspännande när han hittade böckerna, men jag hade velat veta mer vad som stod i dem! 
 
Det som väcker mest frågor är vem är det som är ond egentligen? Man har ju trott att det är Graal som är den onda men är det sant att han inte alls vill använda Hirka som en blodpåse? Fast varför skulle han inte vilja det? Känns ju som om Siaren är den goda. Ska bli sååå spännande att läsa sista delen i boken nu! 

Kommentarer

  • Evelina säger:

    Jag börjar också känna mig rätt så frågande till vilka som egentligen är onda och goda, och det tycker jag faktiskt om. Gillar när man inte kan lita på karaktärerna fullt ut.

    I denna del tyckte jag det var mer intressant att läsa om Rime. Håller med om att Rime verkligen förändras utan Hirka så det ska bli intressant att se vad som händer honom.

    Svar: Ja det gillar jag också! Gör historien så himla mycket spännande :)
    BokParadiset

    2016-06-18 | 17:29:17
    Bloggadress: http://ewelinasbokblogg.blogspot.se/
  • Anna Maja säger:

    Jag håller med om att Rime verkligen verkar ha glömt bort vad hans drivkraft borde vara. Det känns lite som om han gör saker mer av ilska över att Hirka är borta och längtan efter henne, än för att rädda sitt land.

    Svar: Ja men eller hur! Precis så känns det...
    BokParadiset

    2016-06-19 | 20:53:42
    Bloggadress: http://littermentart.blogspot.se

Kommentera inlägget här: