Bokparadiset

Read a long; Röta

Kategori: Read-a-long

Just nu håller Nelly i en read a long för andra boken i korpringarserien, Röta. Boken är uppdelad i tre delar och här kommer mina tankar på första delen, sid. 7-194. Har ni inte läst boken varnar jag för spoilers!
 
Först hade jag lite svårt att komma in i boken men det beror på att jag glömt hur första boken slutade, men det kom jag på väldigt fort så det var inget som störde. 
 
Hirka har kommit ut till vår värld, och till en början gillade jag faktiskt inte alls det om jag ska vara ärlig, men det beror nog på att jag gillade världen så mycket i första boken. Dock så känns det väldigt trovärdigt allt eftersom hon har svårt med språket och så. Annars kan ju alltid alla karaktärer språket när de kommer till ett nytt ställe. 
 
Det uppkommer väldigt mycket frågor för min del, vilka är de gömda? Vilka är vardar eller vad är det? Även Graal funderade jag på men det fick man ju endel svar på, men det gör att jag undrar ännu mer vad som är speciellt med Hirka och hur hon kommer påverka allt! 
 
Ska bli riktigt spännande att läsa fortsättningen!
 

Kommentarer

  • Anna Maja säger:

    Jag hade inte några problem med att Hirka var i vår värld. Men det kan ha att göra med att jag vetat det i snart ett år. Träffade Siri Pettersen på bokmässan i höstas och fick de två första böckerna signerade och då berättade hon om att tvåan kommer vara helt annorlunda och att många hade haft svårt med det och blivit chockade. Men jag har nu varit så inställd på det så fann inte några problem med det.

    Svar: Jag blev inte direkt i chockad handlar nog mest om att jag älskade att uppleva världen i första boken och hade velat läsa mer om den, men antar att man får det mera senare i boken :)
    BokParadiset

    2016-06-11 | 22:51:51
    Bloggadress: http://littermentart.blogspot.se
  • Evelina säger:

    Jag tyckte det var mest intressant att läsa om Hirka. Sen tycker jag att världen/världarna blir allt mer komplicerade och det ska bli intressant att se hur det hela hänger ihop.

    Svar: Jag gillar också mest att läsa om Hirka, och ja fast man börjar ju förstå på vilket sätt de gör de, ska bli spännande vilken betydelse Hirka har för båda världarna!
    BokParadiset

    2016-06-12 | 08:46:14
    Bloggadress: http://ewelinasbokblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: