Bokparadiset

Rosensällskapet

Kategori: Fantasy

 
Titel: Rosensällskapet
Författare: Marie Lu
Serie: #2 Den unga eliten
Förlag: Modernista 
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 416
 
Handling: Adelina Amouteru har fått sitt hjärta djupt sargat av såväl familj som vänner. Något som fått henne att ge sig in på hämndens bittra väg.
Hon är nu känd som Vita Vargen, och hon och hennes syster flyr från Kenettra för att leta upp andra ur Den unga eliten, med förhoppningen att kunna bygga upp en egen armé av allierade. Hennes mål: att slå ner Inkvisationsmakterna, de soldater i vita uniformer som försökte döda henne och nästan lyckades.
Men Adelina är ingen hjälte. Hennes krafter, närda av rädsla, har börjat växa bortom hennes kontroll. Och hon litar inte på sina nyvunna Eliten-vänner. Teren Santoro, Inkvisationens ledare, vill se henne död. Och hennes tidigare vänner, Raffaele och Dolksällskapet, vill nu sätta stopp för hennes hämndlystnad. Adelina kämpar för att försöka klamra sig fast vid det goda inom sig. Men hur ska en människa kunna vara god, när hela hennes existens är så beroende av mörka krafter?
Jag har väntat och väntat på den här boken, och när den föll ner i brevlådan så kan jag säga att jag skrek av glädje. Jag älskade första boken och jag ville att den här läsupplevelsen skulle bli lika bra så därför läste jag om första boken innan jag påbörjade den här, vilket jag är väldigt glad över. Dessutom ville jag aldrig att boken skulle ta slut så lät mig bara läsa lite lite i taget, vilket Mauritz skrattade ihjäl sig åt. 
 
Första boken var väldigt mörk, och var du en av dem som gillade det så kommer du inte bli besviken. Den här är ännu mörkare än första boken. Det är mörkt, dystert och så himla bra. Adelina älskar jag som huvudkaraktär, just för att hon är inte god men ändå hejar man på henne. Dock tror jag min favorit är Rafael, det är något med honom som gör han till min favorit. 
 
Ska vi snacka om handligen så är det helt sjukt hur mycket som händer, alltså i varje kapitel man läste så händer det något. Det går heller inte förutsäga vad som kommer hända härnäst utan jag sitter på nålar hela tiden. 
 
Om ni inte har förstått det, så ÄLSKAR jag den här boken och serien. Ni måste läsa den, hennes tidigare Legend-serie är ingenting jämför med Den unga eliten. Jag kan inte vänta tills Modernista släpper sista boken, ska bli spännande och se hur omslaget kommer se ut också, på denna boken har de ju inte behållt orginalomslaget, vilket är bra för detta är snyggare! Men sista boken som jag skrev om HÄR, har ju ett väldigt fint omslag, vi får vänta och se helt enkelt.
 
Tusen tack Modernista för rec-exet! 
 
Betyg: 5/5

Kommentarer

  • Lena säger:

    Längtar efter att läsa denna. Gillade första boken riktigt mycket.

    Svar: Då kan jag säga att du inte kommer bli besviken, helt fantastisk!
    BokParadiset

    2016-05-08 | 17:04:46
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: