Bokparadiset

5 böcker jag vill läsa innan året är slut

Kategori: Video

Kommentarer

  • Malin A säger:

    Åh du måste såklart läsa Arvtagaren. Tror den går snabbare än du tror. Nu blev jag lite sugen på att läsa om den serien =) Minns inte så mkt av sista boken tyvärr =(

    Min prio ett innan året är slut är nog att påbörja Harry Potter boxen jag fick i julklapp =P

    Annan bok som aldrig blir läst, som jag tror är bra, är Boktjuven. Men den är så himla tjock =S Hade som mål att läsa 3 böcker över 500 sidor i år. Det har skitit sig so far, eller har läst 1/3 och betvivlar att jag hinner 2 nu...

    O så skulle jag vilja påbörja Throne of glassserien som jag hört så mkt gott om. Känner bara att merparten av de böcker jag fick hem i aug var början på olika serier och vill inte ha så många på g samtidigt =S

    Sen måste jag nog försöka mig på Björnstad också efter de fina recensioner jag läst =)

    Som 5e och sista säger jag nog I´ll give you the sun som jag inte riktigt vet varför jag inte tagit tag i. Tror inte jag blivit så sugen efter recensionerna bara. Fast många egentligen varit bra.

    Svar: Jag älskar dina långa kommentarer, så fint!
    Jag har verkligen gillat hela serien så vore najs att plocka upp Arvtagaren innan jag glömmer allt ifrån tredje boken. Haha att läsa om dem blir verkligen ett litet projekt med tanke på hur långa dem är, kanske något du kan göra under 2017?

    Men åhh boktjuven!!!! Den är verkligen helt fantastiskt och även om den är tjock så går det ganska snabbt att läsa den. Har velat läsa om den hur länge som helst, måste kanske ta tag i det snart :)

    Alla böcker i serien har ju inte kommit ut en så läs och avverka några av serierna du håller på med så kan du ju läsa Throne of glass när hela har kommit ut :)

    Har inte heller påbörjat Björnstad än, väntar på min långsamma syster hahaha!

    Den har jag också oläst och borde också ta tag i den snart...
    BokParadiset

    2016-10-27 | 18:58:51
  • Sara säger:

    Hej!

    Jag har en förmåga att skjuta upp läsningen av böcker jag äger. Jag går så ofta till biblioteket och lånar böcker och eftersom de måste tillbaka prioriterar jag dem...

    Så om jag tänker på fem böcker jag har i bokhyllan och som jag önskar att jag har läst innan året är slut så får det bli dessa:
    Flickorna av Emma Cline
    Mördarens apa av Jakob Wegelius
    Gökens Rop av Robert Galbraith (Rowling)
    Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foyer
    Swing av Bengt Ohlsson

    Alla böcker har några år på nacken utom Flickorna men det har bara inte blivit av att jag läst dem. Och gissningsvis är det bara Flickorna av dem som jag hinner läsa innan året är slut.

    Svar: Ja det blir ju oftast så om man lånar massa böcker går de ju före i kön pga lånetiden... Mördarens apa tyckte jag om mycket, Extremt högt och otroligt nära har jag också i hyllan att läsa...
    Får hoppas du hinner med alla böckerna :)
    BokParadiset

    2016-10-27 | 23:23:19
    Bloggadress: http://sarasbokblog.wordpress.com
  • Lena säger:

    Har precis läst ut Livet efter dig och är så otroligt sugen på att ta upp uppföljaren snart.

    Svar: Jag med, väntat på att den skulle komma ut i pocket och sen har jag ändå inte läst den...
    BokParadiset

    2016-10-28 | 14:56:35
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Gabriella säger:

    Åh, jag är också jättesugen på Falling Kingdoms! Kanske får ta den snart. :)
    Arvet efter dig var jättebra, om än inte lika bra som första boken.
    Arvtagaren minns jag som jätteseeeeeeg på grund av typ 300 sidor miljöbeskrivningar. Men det var kul att få veta hur det slutade!!! :)

    Svar: Jag har varit sååå sugen på Falling kingdoms men ändå har jag inte läst den än... Misstänkter att Arvet efter dig inte kan slå första boken med tanke på hur bra den var! Hm men överlag har det j varit mycket miljöbeskrivningar i hela serien, men kanske varva med någon annan bok så brukar man inte känna av segheten :)
    BokParadiset

    2016-10-31 | 16:23:58

Kommentera inlägget här: