Bokparadiset

Årets finaste bok?

Kategori: Biografer&Memoarer

 
Titel: Astrid Lindgren
Författare: Agnes-Margrethe Bjorvand & Lisa Aisato
Serie: -
Förlag: Modernista
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 111
 
Detta är en biografi över Astrid Lindgrens liv. Det är kortfattat med helt underbara bilder.
 
Många av oss är uppväxt med Astrid Lindgrens fantastiska böcker, och visst har jag lite kolla på hennes liv också. Men det var mycket som den här boken tog upp som jag inte hade lika mycket koll på.
 
För det första så är bilderna helt fantastiska. Alltså då menar jag verkligen F A N T A S T I S K A. Jag hade så gärna velat ha en tavla av varenda sida typ. Bilderna är också en stor del till att jag älskar boken. 
 
Upplägget är så att varje uppslag är en del ur Astrids liv. Det är kortfattat och lättläst, och jag tror faktiskt boken är riktad mot en yngre grupp, men den funkar perfekt för en äldre läsare också. Det absolut roligaste var att veta vartifrån all inspration till hennes karaktärer är ifrån. Den här boken gjorde mig så sugen på att beställa hem biografin Denna dagen, ett liv. Det kan verka konstigt men den här boken fick faktikt mig att gråta, hon var en så fantastisk människa som har betytt så mycket. Det är fantastiskt allt som hon har gjort. 
 
Kort och gott älskade jag den är boken och den är ett måste för alla Astrid Lindgren fans. 
 
Tusen tack till Modernista för rec-exet! 
 
Betyg: 5/5

Kommentarer

  • Linnea säger:

    Den här vill jag läsa! Ser jättefin ut! :)

    Svar: Den är såååå fin!
    BokParadiset

    2016-10-08 | 20:05:18
    Bloggadress: http://www.bokblomma.com
  • Bam säger:

    Gud, vad fin!

    Svar: Då ska du se bilderna i boken!
    BokParadiset

    2016-10-09 | 12:56:10
    Bloggadress: http://www.bamtycker.wordpress.com

Kommentera inlägget här: