Bokparadiset

Häxornas krig

Kategori: Häxor

 
Titel: Häxornas krig
Författare: Sally Green
Serie: #3 Half bad
Förlag: Semic
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 306
 
Detta är tredje boken i en serien, kan förekomma spoilers! 
 
Det här var en serie som jag aldrig trodde jag skulle gilla. Men jag hörde bra saker så jag läste första boken, den var så bra så att jag inte kunde sluta läsa. När tvåan kom kastade jag mig över den. Så jag kan lugnt säga att bok tre hade höga förväntningar på sig. De blev inte riktigt uppnådda, men nästan. 
 
Första 100 sidorna i boken tycker jag är lite långsamma, det händer inte så mycket. Boken är ganska kort så jag blev lite ororlig över att allt inte skulle knytas ihop bra. Men det behövde jag inte oroa mig för. Efter 100 sidorna så började allt hända, det började ta fart och blev riktigt spännande. 
 
Jag har verkligen velat att Gabriel och Nathan ska bli tillsammans, efter slutet i andra boken fanns det en stor chans att det skulle bli de två. Äntligen fick dem chansen att bli tillsammans! Gabriel är nog faktiskt min favoritkaraktär, egentligen inte så speciell men han är en så stor kontrast mot Nathan.
 
Kriget som man hela tiden vetat ska komma knöts ihop väldigt bra. Jag älskar att man fick se hur det gick efter det också, något som jag ofta missas i böcker. Sen att slutet krossade mig en aning är ju en annan femma. Även om jag inte riktigt gillade slutet så kan jag ändå leva med det. 
 
Jag tror det definitivt det här är en serie jag kommer läsa om i framtiden. Har ni inte läst den här serien än så det hög tid att göra det, ni kommer inte bli besvikna! 
 
Tack Semic för rec-exet! 
 
Betyg: 4/5

Kommentarer

  • [Anna] säger:

    Den här sista delen måste jag läsa, skönt att veta att slutet är helt okey även om det kanske inte var som du hoppades.

    Svar: Ja alltså helt klart läsvärd!
    BokParadiset

    2016-10-11 | 07:57:36
    Bloggadress: http://www.bokraden.blogspot.com

Kommentera inlägget här: