Bokparadiset

När hämnden får oväntade konsekvenser...

Kategori: Contemporary

 
Titel: Fire with fire
Författare: Jenny Han och Siobhan Vivian
Serie: #2 Burn for burn
Förlag: Simon & Schuster
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 517
 
Det här är alltså del två i serien så det kan förekomma spoilers om du inte läst första boken! 

Jag älskade verkligen första boken, och jag tycker väldigt mycket om den här, men inte riktigt lika mycket som första boken tyvärr... 
 
Mitt största problem var att boken blev lite långdragen. Den är trots allt på över 500 sidor vilket är väldigt långt för en contemporary. Vissa delar av boken kändes det som om det inte hände alls mycket. Däremot mot slutet trappades allt upp rejält och jag blev otroligt chockad av slutet. Vad som höll på att hända med Mary hade jag en misstanke om väldigt tidigt så det blev jag inte så förvånad över. Däremot det andra hade jag aldrig kunnat tro. 
 
Som jag som om första boken älskar jag hämnden som tjejerna planerar. Det är väldigt kul att läsa om och jag tror serien hade kunnat bli en så himla bra filmserie. Jag gillar också miljön, det utspelar sig på en ö, så alla känner alla och de är fast på ön, på ett helt annat sätt än om de hade bott i en småstad. 
 
Jag har sagt det innan och säger det igen, hur kan den här serien inte ha mer hype? 

Betyg: 4.5/5
 

Kommentarer

  • Anna - Boktycke säger:

    Tycker också att den här serien är grymt underskattad!

    Svar: Förstår inte varför, med tanke på att Jenny Hans böcker är så populära borde ju fler ha läst denna serien också..
    BokParadiset

    2016-09-26 | 19:54:56
    Bloggadress: http://boktycke.se
  • Elina säger:

    Den förtjänar ingen hype pga sista boken! Jag blir arg så fort jag tänker på den. Läs den så kan vi hata tillsammans. Fast känner jag dig rätt så kommer väl du älska den bara därför 😉

    Svar: Hahah, sista boken var inte så dålig, var bara slutet som var SÄMST!
    BokParadiset

    2016-09-27 | 11:59:53
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: