Bokparadiset

Statistik 2016 del 2

Kategori: Sammanfattning

Här har jag räknat med serier jag inte kommer fortsätta med också och omläsningar. Det är 87 böcker som tillhör en serie och 50 st är fristående. 
 
Jag har faktiskt minskat att  på börja nya serier med 2% om jag jämför med 2015. Jag har räknat med omläsningar vilket jag kanske egentligen inte borde ha gjort. Men av nya serier så ska jag fortsätta läsa 15 av dem (omläsningar inte med räknat). 
 
Serie jag avslutade 2016 (betyder inte att jag läst hela serien 2016):
1. Grisha-trilogin
2. Parasollprotektoratet
3. A discovery of witches
4. Kane krönikan
5. Raven cykle
6. The selection
7. Deluxe 
8. The wrath and the dawn
9. Losing it
10. Burn for burn
11. Miss Peregrines hem för besynnerliga barn
12. Half bad
13. Önskemånglarens dotter
14. Flat-out
15. Harry Potter (omläsning)
16. Edens blod
 
2016 var omläsningens år och jag läste om 17 st böcker! Jag hoppas att jag kommer fortsätta läsa om böcker flitigt även 2017. 
 
Precis som 2015 så ligger Usa, Sverige och England i topp. Totalt läste jag böcker ifrån 15 olika länder. 
 
Läs också del 1

Kommentarer

  • Sofies bokblogg säger:

    Vad häftigt att du läst från så många länder! Det vill jag bli bättre på.

    Svar: Och ändå tycker jag att jag läser ifrån så få länder, dock tänker jag inte på vilket land författaren kommer ifrån, även om jag kanske borde!
    BokParadiset

    2017-01-11 | 08:19:11
    Bloggadress: http://filo-sofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här: