Bokparadiset

Read-a-long; To kill a mockingbird del 2

Kategori: Read-a-long

 
Nu är det dags för andra delen i read-a-longen. Jag är en dag sen för jag har preeecis läst färdigt! 
 
Nu när jag vet vad handligen är om måste jag säga att det händer väldigt mycket runt om som inte fokuserar på huvuddelen av handligen. Om man kan säga så. Det kanske egentligen inte är så konstigt eftersom vi följer historien från Scouts synvinkel. 
 
Jag måste säga att Scout är en så häftig tjej. Särskilt när hon får bort hela det gänget ifrån fängelset som annars hade, troligen, skadat Atticus. Hon är verkligen självständig och går sin egen väg liksom. Jag upplever dock att hon och Jem glider ifrån varandra lite, vilket säkert har att göra med deras åldersskillnad. Atticus gillar jag också, han är så lugn och behandlar sina barn som vuxna. 
 
Det som jag gillar mest av de kapitlena jag läste nu var såklart rättegången. Det ska bli så spännande att läsa vidare hur det går. Det märks att Atticus är bra på sitt jobb. 

Kommentarer

  • liza - iregnet säger:

    Jag tycker nog att det är lite missvisande det som står om handlingen på goodreads t.ex. För det är ju så mycket annat än det här brottet som boken egentligen handlar om. Allt kretsar enligt mig kring Scout och hur hon reagerar på rasism, att växa upp, död och våld. Det skulle boken kunna beskrivas med :)

    Svar: Ja, det är en mycket bättre beskrivning, med tanke på hur liten del brottet faktiskt är.
    BokParadiset

    2018-01-22 | 11:50:38
    Bloggadress: http://iregnet.blogspot.fi

Kommentera inlägget här: