Bokparadiset

Read-a-long; To kill a mockingbird del 3

Kategori: Read-a-long

Nu kommer mina tankar om den sista delen av boken.
 
Alltså rättegången, jag blev sååå ledsen när de förlorade, och Tom fick sättas i fängelse. Jag trodde verkligen inte det. Sen var det ännu mer sorgligt när han dog, så var han oskyldig. Så orättvist. 
 
Slutet var jag så rädd alltså, när de gick hem i mörkret och någon följde efter dem. Jag var tvungen att pausa just där faktiskt, haha. Sen tycker jag att boken vävdes ihop väldigt fint när Boo kommer och räddar Jem och Scout. Det började med honom och slutade med han. Dessutom var det så fint att Scout fick träffa Boo. Jag tror att det var Boo som dödade Bob. Det kändes som om Boo vakade över Scout lite, med tanke på att han la filten över henne när det brann också. 
 
Jag gillade den här boken väldigt mycket faktiskt. Mycket mer än vad jag trodde! Förstår absolut att den fått pris och är en klassiker. 
 
Jag gillar verkligen att läsa en bok tillsammans med andra, det är så roligt att läsa vad andra tycker och tänker på under läsningen. Dessutom känns det som om man själv får ett lite mer djup i boken. Så tack Nelly som höll i den här read-a-longen, jag ser framemot att vara med i flera! 

Kommentarer

  • liza - iregnet säger:

    Håller med dig om typ allt du skriver. Det var en riktigt bra bok ! :)

    2018-01-28 | 16:33:24
    Bloggadress: http://iregnet.blogspot.fi

Kommentera inlägget här: