Bokparadiset

Babbeldrottningen i New York - Meg Cabot

Kategori: Chicklit

Första meningen:
Utgivningsår:
Förlag:
Författarens hemland:
Antal sidor:
Betyg:
Lizzie har precis flyttat till New York, hon behöver ett jobb och en bostad. Men hon har ett problem hon kan aldrig hålle en hemlighet och säger alltid fel saker vid fel tidpunkt. Bostad fixar hon ganska lätt då hon flyttar in hos Luke, hennes pojkvän. Hon är utbildad till att fixa till vintage kläder, vilket gör att hon söker i varje vintageaffär i hela New York, men hon får inget. Tillslut blir hon så desperat så när hon söker till en bröllopsklänningaffär säger hon att hon jobbar gratis. Men då har hon inte råd till hyran så hon får ta ett jobb som receptionist, som faktiskt hjälper henne med både det ena och det andra.
 
Jag tycker boken påminner väldigt mycket om shopaholic böckerna. Både Lizzie och Rebecca har dåligt med pengar, båda är tillsammans med en kille som heter Luke, båda bor i New York, båda pratar lite för mycket. I början på varje kaptiel stod det ett litet ordspråk och det förstod jag inte alls varför det gjorde de, för de hade ingen som helst koppling till vad kapitlet handlade om. Men något jag gillade var, att efter varje kapitel kom en liten "Lizzies bröllopsguide" som jag tyckte var lite rolig att läsa. Jag gillade endå boken för den var rolig och jag vill faktiskt veta hur det gick sen för Lizzie.

Första meningen: Jag öppnar ögonen och ser morgonsolen kasta sneda strålar över Renoirmålningen ovanför sängen och för ett par sekunder förstår jag inte var jag är.
Utgivningsår: 2009
Förlag: Tivoli
Författarens hemland: USA
Antal sidor: 294
Betyg: -3