Bokparadiset

Cirklen - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren

Kategori: Häxor

Cirklen handlar om 7 ungdomar som går på samma skola men de är inte direkt vänner med varandra. Det finns den smarta, den coola, den alternativa, den snälla, den hatade, den mobbade och den speciella. En natt sammanförs alla 7 och det kommer förändra deras liv, för utan varandra kan de inte överleva.
 
Den här boken tycker jag är super bra. Det är en tegelsten på sina 515 sidor men ändå tog det bara 4 dagar för mig att läsa ut den vilket är helt oförståeligt för mig för jag har haft så mycket att göra denna veckan. Det kan bero på att den va så bra så man kunde inte sluta läsa den.

Jag gillar hur dem har fångat upp alla karaktärer för visst minns man dem alla från sin högstadietiden. Det är helt vanliga ungdomar med helt vanliga sysslor i en helt tråkig stad. Det finns mycket man känner igen sig i med boken. 

Detta är en bok som passar alla tycker jag även om man inte är så mycket för fantasy för boken är så mycket mera än så. Jag längtar verkligen tills nästa bok kommer ut!

Första meningen:
Utgivningsår:
Antal sidor:
Betyg:
Första meningen: Hon väntar på ett svar men Elias vet inte vad han ska säga.
Utgivningsår: 2011
Antal sidor: 515
Betyg: 5