Bokparadiset

#1 Lista

Kategori: Listor/Taggar

Lånade en list grej från enligt o

snabb långsam
Det är ju en definitions fråga. Men om jag måste luta åt något håll är det nog långsam.

läser alla ord – skummar en del
Jag läser varje ord för annars känner jag att jag missar delar av boken.

gillar långa beskrivningar – hoppar över det som inte för historien framåt

kommer ihåg detaljer – kommer ihåg i stora drag

undviker tjocka böcker – läser gärna tegelstenar

tycker om tunna böcker – tycker att tunna böcker ofta saknar något

idealboken är på mindre än 400 sidoridealboken är på mer än 400 sidor
Det är helt beroende på storyn, vissa böcker måste vara längre än 400 sidor.

tjuvkikar på slutet – läser aldrig slutet förrän boken är just slut
Nej! Då förstör man ju hela boken!

väljer efter omslag – skiter fullständigt i ytan
Är det en bok man verkligen vill läsa har det ingen betydelse på omslaget. Men när jag är på biblioteket är det ofta omslagen som avgör om jag läser på baksidan.

läser baksidetexter – undviker baksidetexter

väljer boken efter rekommendation – vill helst välja själv
Läser man om någon bok på en blogg så försöker jag hitta den men ofta går jag på fri jakt på biblioteket.

rekommenderar ofta böcker till andrarekommenderar sällan böcker

hör det jag läser i huvudet – hör aldrig det jag läser

gillar ljudböcker – gillar inte ljudböcker
Jag har faktiskt inte provat en ljudbok men jag inbillar mig att jag kommer störa mig på rösten och att det kommer gå för sakta.

läser främst böcker i en genre – gillar att variera min läsning

läser alltid på svenska – läser på flera språk
Jag vill läsa mer på engelska men det blir liksom aldrig av.

är bra på att komma ihåg böcker jag läst – glömmer lätt bort både titlar och författare
Många böcker sätter ju avtryck och deras handling kommer jag oftast ihåg, men det är författarna som aldrig fastnar på linsen.

skriver upp det jag läser – skriver inte upp det jag läser
Jag försöker ju börja med det nu! :)

läser varje dag – läser mer sällan
Det försöker jag göra i alla fall.

tycker att läsning är avslappnande – tycker att läsning är ansträngande

Kommentarer


Kommentera inlägget här: