Bokparadiset

En riktig äventyrsserie!

Kategori: Äventyr

  Utläst i Juli.

Titel: The maze of bones
Författare: Rick Riordan
Utgivningsår: 2008
Förlag: Scholastic US
Serie: The 39 clues

What would happen if you discovered that your family was one of the most powerful in human history? What if you were told that the source of the family's power was hidden around the world in the form of 39 clues? What if you were given a choice - take a million dollars and walk away...or get the first clue and begin the search? At the reading of their grandmother's will, Dan and Amy are given this choice - and they take the clue. Immediately, they are caught in a dangerous race against their own family members. The hunt is on.


Det här är en lite mer för yngre läsare, men ibland är det skönt med en sån bok också. Bland det första jag tänkte var om det nu finns 39 ledtrådar så finns det 39 böcker, blir inte äventyret lite tjatigt då kanske? 

Men den var spännande, kanske hade det varit roligare om jag kunnat mer om personen som den första ledtråden handlade om men det var spännande att bara läsa med också. 

Karaktärerna är mysiga, de är syskon. Och det är verkligen som syskon, blir arga hatar varandra men i slutändan älskar de varandra, mysigt!

Någon som dock var as konstigt var att i mitten av boken så byter de siffror på sidorna?! Först är man på sid 128 som på riktigt då men sen går sidorna 1-14-14-5 sen på nästa är det inget alls? Men sen så tänkte jag, de har gjort ett spel till denna serien, att man ska hitta egna ledtrådar detta kanske är en av dom? Eller något..

Får se om jag läser någon fortsättning, bros på om biblioteket har fler av böckerna för de är inga böcker jag kommer köpa själv...

Aha nu såg jag något, det är samma Rick Riordan som har skrivit Percy Jackson, men i denna seiren har han bara skrivit denna boken sen är det andra författare som skrivit de andra böckerna. Spännande!



Författarens hemland: USA
Antal sidor: 220
Första meningen: Five minutes before she died Grace Cahill changed her will.
Betyg: Svårt, kan inte säga om den får helt okej eller gillar... Får ett starkt helt okej.

Kommentarer

  • Bokbuseuse säger:

    SV: Ja, får väl trösta mig med att jag är väldigt bra på att läsa på svenska.

    2012-08-10 | 14:37:34
    Bloggadress: http://bokbuse.blogspot.se

Kommentera inlägget här: