Bokparadiset

3x minirecensioner

Kategori: minirecensioner

Utläst i Oktober. Handling. Läs första boken HÄR.

Detta är ju andra och sista boken i miniserien Mia Adam. Jag gillade den här mer än första. Den var lite mörkare, vilket jag egentligen inte gillar, men det passade så bra som kontrast mot den första boken och det känns lite mer äkta faktiskt. Älskar slutet måste jag säga. Det är en riktigt fin liten miniserie som jag absolut finner läsvärd! 
 
Titel: När jag lät dig  gå Författare: Gayle Forman Utgivningsår: 2011 Förlag: B.Wahlströms Författarens hemland: USA  Antal sidor: 223 Betyg: Gillar

Utläst i November. Handling.

Väldigt snabbläst bok. Passar lite tidigare ungdomar det är nog då man gillar den som bäst. Den tar upp tunga saker som varvas med lättsamhet, men dessa tunga saker fick inte alls så mycket plats som behövdes om man ska skriva och verkligen förmedla känslan. Boken skulle varit lite längre för just nu tog jag det inte alls så allvarligt som det faktiskt är. 

Titel: Paris, Chére Författare: Ida Pyk Utgivningsår: 2012 Förlag: Rabén & Sjögren Författarens hemland: Sverige  Antal sidor: 219 Betyg: Helt okej! 

Utläst i November. Handling.

Man kan tro detta är en ytlig bok men det är det inte, titeln får en att tro det lika mycket som den är lockande. För det var ju just titeln som fångade mig. Felix kan jag känna att han inte alltid beter sig som en kille, eller visst killar kan också vara känsliga men först var han värsta bad guy men sen när han blir tillsammans med Alexa blir han värsta känsloknutten, njae vet inte riktigt. Alexa kan jag känna att hon är ganska oshysst också. Här kommer Felix och har varit borta i två veckor och han får inte ens en kram eller kyss, så det är inte konstigt att Felix blir orolig.  Ska absolut prova något mer Granholm har skrivit! 

Titel: Sjutton år och skitsnygg Författare: Emma Granholm Utgivningsår: 2012 Förlag: Alfabeta Författarens hemland: Sverige  Antal sidor: 303 Betyg: Gillar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: