Bokparadiset

The land of stories

Kategori: Middle grade

 Utläst i November. 
Titel: The wishing spell
Författare: Chris Colfer
Utgivningsår: 2012
Förlag: Little, brown books for young readers

Från Adlibris: Alex and Conner Bailey's world is about to change, in this fast-paced adventure that uniquely combines our modern day world with the enchanting realm of classic fairytales. 
"The Land of Stories" tells the tale of twins Alex and Conner. Through the mysterious powers of a cherished book of stories, they leave their world behind and find themselves in a foreign land full of wonder and magic where they come face-to-face with the fairy tale characters they grew up reading about. 
But after a series of encounters with witches, wolves, goblins, and trolls alike, getting back home is going to be harder than they thought.
Precis som många som har läst denna eller vill är det ju för att det är Chris Colfer som skrivit den. Ni vet han som spelar Kurt i Glee. Man kanske inte tror att han kan skriva bra men jag kan säga att han är en jätteduktig författare, så nu vill jag läsa hans andra bok som kommit ut, dock är det ingen barnbok. Och läste man inte den för att det var Colfer som gjort den gör man ju det för det alldeles underbara omslaget, så himla fint! 

Har du någonsin undrat hur det gick för Snövit, Askungen, rödluvan och de andra efter sagans slut? Då tycker jag absolut att du ska läsa the wishing spell. Det var verkligen roligt att se hur det gått för alla karaktärerna och vilka personer de har blivit. 

Kartan som är precis i början var verkligen jättefin. När det är kartor i böcker brukar jag bara titta på dom i början av boken men sen är det inte mer med det men denna gången gick jag tillbaka och tittade var Alex och Conner hade varit och vart dom skulle. Ska nog göra så i fortsättningen! 

Conner gillade jag jättemycket, med sina sarkastiska kommentarer. Han var den roliga killen men var ändå väldigt snäll på insidan, så som han var mot Alex var fint tycker jag. Alex gillade jag också men Conner var ändå favoriten. 

Författarens hemland: USA
Antal sidor: 448
Första meningen: The dungeon was a miserable place.
Betyg: 

Kommentarer

  • veronica J säger:

    ååh den verkar så mysig:)

    Svar: Läsläsläs!
    BokParadiset

    2012-12-07 | 19:29:46
    Bloggadress: http://www.vettansbocker.blogg.se
  • Tessans Bokblogg säger:

    Vill väldigt gärna läsa denna! Blev så pepp nu efter din recension :D

    Svar: Läsläsläs!
    BokParadiset

    2012-12-07 | 21:36:55
    Bloggadress: http://tessansbokblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här: