Bokparadiset

Reptilrummet, syskonen Baudelaire - Lemony Snicket

Kategori: Middle grade



Detta är andra delen i serien om syskonen Baudelaire. (HÄR läser du om första boken) Efter att ha bott hos greve Olaf har de en ny förmyndare, Montgomery Montgomery. Montgomery är väldigt interesserad av ormar. Syskonen älskar att bo hos Montgomery och vara med honom i reptilrummet. De ska åka till Peru för att leta efter nya ormarter. De ska ha med sig en assistent, Stephano. Men syskonen inser snabbt att Stephano inte är vem han utger sig för att vara.
Lemony Snicket har verkligen en speciell berättar stil som jag har sagt innan, men i denna boken märkte jag nog det ännu tydligare. Han sätt att beskriva saker är verkligen roligt. Sen berättar han saker som ska hända innan de har inträffat som är väldigt relevanta för berättelsen. Jag vet inte om jag ogillar det eller inte, eftersom jag ändå visste vad som skulle hända...
Det är en bra berättelser och ska bli kul att läsa nästa bok med!

Utgivningsår:
Förlag:
Författare:
Författarens hemland:
Antal sidor:
Första meningen:
Betyg:
Utgivningsår: 2002
Förlag: Richters
Författare: Lemony Snicket
Författarens hemland: USA
Antal sidor: 206
Första meningen: Den väg som leder ut ur staden, förbi Disiga hamnen och in i den lilla staden Leda, är kanske världens otrevligaste.
Betyg: 3/5