Bokparadiset

hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson

Kategori: Feel-goodböcker

 
Allan ska fylla 100 men bestämmer sig då för att hoppa ut genom sitt fönster. Både det ena och det andra händer honom och plötsligt är han på rymmen från både poliser och tjuvar. Man får också hänga med genom Allans tidigare resor.

 
Jag gillar omslaget. Jag gillar Allan. Jag gillar handlingen. Men mest av allt gillar jag ändå Allan. Han är en riktigt fantastisk karaktär occh det lyfter historien mycket. Ibland kan jag känna att det blir lite segt, lite många namn att hålla koll på, vem gjorde var och när men jag gillar boken! 

Första meningen:
Utgivningsår:
Förlag:
Författarens hemland:
Antal sidor:
Betyg:
Första meningen: Man kan tycka att han kunde ha bestämt sig tidigare och att han kunde ha varit karl nog att meddela omgivningen sitt beslut.
Utgivningsår: 2010
Förlag: Pocketförlaget
Författarens hemland: Sverige
Antal sidor: 391
Betyg: 4