Bokparadiset

Mordet i Eiffel tornet - Claude Izner

Kategori: Deckare/Thriller

 
Huvudpersonen Viktor äger en bokhandel och ska börja skriva en krönika i en väns tidning. Plötsligt börjar det hända massa mord som verkar vara utfört av bin. Viktor börjar spekulera lite i morden och inser att det är flera av hans närmaste inblandade. 

 
Jag tycker boken var ganska svår att läsa just för det var så mycket fransk med i den, vilket också är lite roligt men det var väldigt mycket gatunamn osv så jag tappade mig lite på det. Det var lite för många personer för att hålla reda på vem som var vem också. Det hoppar mycket mellan personerna också så ibland tog det ett tagg att förstå vem det var man läste om. Viktor som ska lösa den här mordgåtan är inte så duktig på det heller så som läsare kan man inte gissa vem som är mödare, jag hade inte ens en aning när det bara var ett par sidor kvar, vilket jag tycker är tråkigt. Tror jag blir lite besviken på att omslaget är så fint och namnet tycker jag är lockande!

Första meningen:
Utgivningsår:
Förlag:
Författarens hemland:
Antal sidor:
Betyg:
Första meningen: Åskmoln gled fram över ängen som låg inklämd mellan befästningsverken och godsstationen i Batignolles.
Utgivningsår: 2010
Förlag: Kabusa böcker
Författarens hemland: Frankrike
Antal sidor: 267
Betyg: 1++