Bokparadiset

Himlen börjar här.

Kategori: Ungdomsböcker



Från Adlibris: Lennie är sjutton år och lever ett tryggt liv i skuggan av sin utåtriktade syster Bailey. Men när Bailey plötsligt dör förändras Lennies liv dramatiskt. Förlamad av sorg drar hon sig undan alla i sin närhet, men vad gör man när man plötsligt drabbas av passionen? 
Vilken fantastisk bok! Hela boken är så fin. Fast den är oerhört sorglig så är den jättemysig att läsa. Även om Lennie gör vissa dumma saker så ogillar jag inte henne för det. Sjävklart blir jag arg för att hon gör som hon gör men det får mig inte att ogilla henne. 

Kärleken mellan Lennie och Joe är så fin. Han är så fin. Så snäll. Jag gillar Joe, jätte mycket. Det finns faktiskt inget dåligt att säga om denna boken. Allvarligt talat. 

I boken finns det små handskrivna lappar som Lennie har skrivit. Det har något med hennes syster och göra. Det är inget sammanhängande utan kan vara något de pratat om eller ett minne eller vad som helst. Men under varje lapp så står det var hon har lagt lapparna. Det är lite roligt tycker jag, det är även roligt att hon har lagt lapparna på alla möjliga ställen, vem som helst kan ju hitta de!

Omslaget är jättefint också, allt som finns med på omslaget påminner om saker i boken. Verkligen jättefint!

Författarens hemland: USA
Antal sidor: 266
Första meningen: Mormor är orolig för mig. 
Betyg:

Kommentarer

  • Boktrollet säger:

    SV: Den är hemsk men inte riktigt så jättehemsk då den är riktad till barn/yngre ungdomar och är skriven efter det, men det var just en sak som jag tyckte var lite jobbigt att läsa om.

    2012-07-20 | 09:32:50
    Bloggadress: http://boktrollet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: