Bokparadiset

Varma kroppar

Kategori: Zoombier

 
Utläst i Juni. 

Från Adlibris: Världen har fyllts av zombier och ingen vet varför. R är en av dem.

Zombier har inga egna känslor eller minnen - men om de äter av en människas hjärna återupplever de scener ur den personens liv.

Det är så det går till när R blir förälskad. Han dödar en ung man och övertar hans kärlek till flickvännen. Nu har R ett mål i tillvaron. Han vill hålla kvinnan gömd från de andra zombierna och se till att hon överlever.

Den unge mannens känslor blir som en drog för R; bit för bit äter han av pojkvännens hjärna. Scen för scen upplever R hans liv, och det förändrar honom för alltid.


Jag gillar att Isaac Marion har gjort något nytt, något eget. För det är inte så ofta man får läsa från en zombies perspektiv. 

Ibörjan när jag läste så var det faktiskt lite för groteskt för min smak när R åt hjärnor osv. Men så fort man kommit förbi det, gich det bra. Det är en rolig idé att om man äter en hjärna så får man återuppleva några scener från den personen, det låter faktiskt jättelogiskt! 

Jag gillar Julie som karaktär. Hon är väldigt stark av sig och är inte rädd för R. Men hon har sina mjuka sidor förståss. Annars lär man inte känna karaktärer så mycket eftersom bland zombiesen grymtar det mest vilket gör att det inte blir så mycket dialoger mellan dem, men det är ju trovärdig. 

 

Snart blir boken film och det vill jag absolut inte missa! 

Författarens hemland: USA
Antal sidor: 287
Första meningen: Jag är död men det är inte så farligt.
Betyg:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: