Bokparadiset

De utvalda.. 2

Kategori: Fantasy


Sjuttonåriga Flamma kan läsa människors sinnen och styra deras vilja. Hela hennes väsen är förföriskt, men folk minns hennes elake döde far och undrar om dottern är likadan. Flamma vill bevisa att hon inte alls är som sin far. Med hjälp av sina krafter försöker hon avstyra ett hotande krig. Hon börjar inse den fulla vidden av sin styrka och den skrämmer henne. Kommer hon att bli ett lika fruktansvärt monster som hennes far var, eller kan hon använda sin förmåga till att göra gott?
Andra boken i serien "De utvalda" är nu färdig. Första kan du läsa HÄR.
 
Boken utspelar sig före den första boken. I början gillade jag inte det alls, att det inte va samma karaktärer. Jag visste att boken skulle hänga ihop med den första eftersom man skulle få lära känna Leck mer i denna men jag tyckte inte riktigt det var tillräcklig, men det var i början. Efter att ha läst slutet på boken så vet jag att den sista boken kommer binda ihop alla böckerna så det ska bli jätteroligt och se hur hon gör det. 

Åter till boken. Cashore:s sätt att skriva är något speciellt. Det är allvarligt men sen så kommer den in så "skrattbitar", om man nu ska försöka förklara hennes sätt att skriva. Precis som i första boken är även denna väldigt genomtänkt, visst att jag kan förutspå några saker, men det finns det ingen bok man inte kan göra i. 

Den här världen Cashore har byggt upp är egentligen inget så speciellt men i denna boken är det lite fler spännande varelser med som jag verkligen gillar, dessa monster. Att de finns i alla möjliga färger och är så fina men ack så farliga. 

Nä, kort sagt är det en bok jag verkligen gillar och jag kan knappt berga mig tills tredje boken! Tack så hemskt mycket Semic som gav mig boken i rec-ex!

Författarens hemland:
Antal sidor:
Rec-ex:
Första meningen:
Betyg:
Författarens hemland: USA
Antal sidor: 508
Första meningen: Larch tänkte ofta att om det inte hade varit för hans nyfödda son, skulle han aldrig ha överlevt sin hustrus Mikras död.
Betyg: