Bokparadiset

The ghost and the goth

Kategori: Spöken



Från Adlibris: After a close encounter with a bus, Alona Dare goes from homecoming queen to Queen of the Dead. She's stuck as a ghost in the land of the living with no sign of the big, bright light to take her to a better place. To make matters worse, the only person who might be able to help her is Will Killian, a total loser outcast.
More than anything, Will wishes he didn't have the rare ability to communicate with the dead, especially the former mean girl of Groundsboro High. He's not filling out any volunteer forms to help her cross to the other side, though it "would" bring him some welcome peace and quiet.
För det första, så snyggt omslag! Denna boken hade gärna fått pryda min bokhylla faktiskt.

När man läser så är det både från Alonas och Wills perspektiv. Ibland kan det vara lite förvirrande för man vet inte vems perspektiv man läser ur, men inte i denna boken. Jag vet alltid vem det är jag läser. De är väldigt olika och Kade har gett de väldigt olika röster vilket de måste ha för att boken ska funka.

Jag gillar båda karaktärerna och de utvecklas mer och mer under boken. Men det som ändå är det tråkiga är att jag tycker inte det händer så mycket. Visst det hettar upp i slutet men det gör det i nästan alla böcker men vägen till slutet är lite händelselös. Inte för att jag inte tyckte det var roligt att läsa den ändå för det gjorde jag verkligen just för deras berättar röster. Darför är jag väldigt kluven i mitt betyg.... Men jag kommer absolut att läsa fortsättningen!

Författarens hemland:
Antal sidor:
Rec-ex:
Första meningen:
Betyg:
Författarens hemland: USA
Antal sidor: 281
Första meningen: (Alona): Dying should have been the worst moment in my life.
Betyg:

Kommentarer

  • Elisabet säger:

    Hihi, antar att du får bilda en egen uppfattning av boken men om du söker på de flesta recensionerna så är det nog inte så... Positiva. Iallafall inte de som jag har läst. Menmen, skaffa en egen uppfattning och skriv sedan till mig på bloggen, nyfiken på hur du reagerar :)

    2012-06-12 | 16:06:25
    Bloggadress: http://bokvarg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: