Bokparadiset

Flaskpost från P - Jussi Adler-Olsen

Kategori: Deckare/Thriller



På polistationen i Wick, långt bort i skottland, stod en grön, repad flaska i fönsterkarmen under en lång lång tid.

När flaskposten sedan dyker upp på kriminalinspektör Carl Mørck tror han att det är ett pojkskämt som gått överstyr. Men efterhand som han och hans assistent Assad lyckas tyda mer och mer av brevet inser de att de två pojkarna fördesbort någon gång på nittiotalet och man har inte hört något om de. Frågorna börjar uppstå, varför har inte föräldrarna anmält det? Vad hände med pojkarna? 
Bokens bakside text gör att man blir riktigt lockad av att läsa boken, så jag har varit sugen på denna länge.

Men sen när jag började läsa boken blev jag helt besviken! Denna kriminalinspektör Carl Mørck var ju hemsk! Hans personlighet gillade jag inte alls, han var elak mot sina kollegor, var allmänt otrevlig. Dock blev det mycket bättre längre in i boken.

Men det är en helt fantastisk handling, det kan man inte säga annat om! Men jag tyckte det uppstod lite för många lösa trådar, han började gå till psykolog men fick inte veta hur det gick, hans gamla arbetskompis fick åka in på sjukan men det vet man inte hur det gick, hans lilla flört med Mona det fick man inte veta hur det gick. Men efter lite googlande har jag insett att detta är en serie så i fjärde boken får man nog lite mer svar. 

Utgivningsår:
Förlag:
Författarens hemland:
Antal sidor:
Första meningen:
Betyg:
Utgivningsår: 2011
Förlag: Bra böcker
Författarens hemland: Danmark
Antal sidor: 443
Första meningen: Det var den tredje morgonen och doften av tjära och tång hade börjat sätta sig i kläderna.
Betyg: 2+/5