Bokparadiset

I skydd av skuggorna - Helene Tursten

Kategori: Deckare/Thriller



Det börjar med att en pizza kille kör fel och får bevittna ett brutalt mord. En man brinner, inom ett par minuter är han död. 

Fallet hamnar hos kriminalinspektör Irene Huss och hennes kollegor. När de har fått en identitet till den brinnande mannen inser de att fallet har att göra med de kriminella Mc-gängen. Snart inser de att det finns mer gömt i fallet än vad de kunde tro.
Jag har bara läst en bok om kriminalinspektören Irene Huss, men den gillade jag riktigt mycket. Det gjorde jag med denna med. Händelserna kommer tätt men inte för tätt och det gillar jag. 

Att man får veta mer om Irene är en av de viktigaste sakerna tycker jag. Man måste få läsa om personens privatliv även om det i denna boken inte gick att undvika då familjen blev hotad.

Jag tycker även ämnet boken är skriven om, alltså Sveriges maffia, Mc-gängen är väldigt intressant för de växer ju otroligt mycket i Sverige. 

Utgivningsår:
Förlag:
Författarens hemland:
Antal sidor:
Första meningen:
Betyg:
Utgivningsår: 2012
Förlag: Piratförlaget
Författarens hemland: Sverige
Antal sidor: 299
Första meningen: Budbilen körde långsamt Ringögatan fram samtidigt som föraren pratade upphetsat i mobiltelefonen.
Betyg: 4/5

Tack Piratförlaget för recensionsexet!