Bokparadiset

Hur skulle du reagera om du plötsligt börja de se spöken?

Kategori: Spöken


"Hey, I'm Kitty Slade. Just your average, normal girl, doing, you know, normal stuff. Got a brother (annoying), a sister (quite annoying) and a grandma (she's awesome). Oh yeah, and one more thing. I can see dead people." When a ghost turns up in her biology classroom, only one thing's for sure - Kitty Slade's life is about to get freaky...

Först och främst kan jag säga att baksidetexten ger inte riktigt inblick i vad boken handlar om. Jag trodde att det skulle vara hur det var när hon såg döda människor typ, hjälpa över de till andra sidan men det är lite av en deckare/fantasy bok faktiskt, inte för att det är något dåligt men ni vet hur det är när man tror man vet vad boken handlar om och så är det något helt annat. 

En annan sak är att på baksidetexten står det att hon tycker sina syskon är jobbiga men det gör hon inte alls i boken?! Då umgås hon med de massa och är inte alls irriterad eller något på dem. 

Men till innehållet var det helt okej. Som sagt var det lite av en deckare och det var väl inte så läskig så att man var tvungen och sluta men det var lite ni vet, syskon som ska leta upp de människorna som håller på med fuffens och så blir det som det blir ni vet. Passar nog yngre tonåren den här boken. Men den hade en hel del roliga ställen och jag gillar tonen i boken. Jag kommer att läsa tvåan om jag stöter på den på bibblan, ibland är det skönt med lättlästa böcker. 

Min syster tyckte att Kitty Slade låter som ett porrnamn, jag är berädd att hålla med om det. 

Men jag gillar detta omslaget och den andra boken är typ lika dan (nästan) fast med rödbakgrund. 

Utgivningsår: 2011
Författarens hemland:
Antal sidor:
Första meningen:
Betyg:
Författarens hemland: Storbritannien
Antal sidor: 213
Första meningen: People say a lot of stupid things about ghost.
Betyg: