Bokparadiset

Sju jävligt långa dagar....

Kategori: Feel-goodböcker

 
Från Adlibris: "Mitt äktenskap slutade på det gamla vanliga sättet: med cheesecake och ambulans."

På sin frus trettiofjärde födelsedag överraskar Judd henne i säng med hans chef, radioprofilen Wade Boulanger. Judd står i sovrumsdörren med hennes favorittårta i händerna och ser livet rämna.

Två månader senare, på väg till sin pappas begravning, får han veta att hans blivande exfru är gravid. Till på köpet förväntas han sitta shiva, en judisk sorgevecka, tillsammans med sin minst sagt utåtagerande familj. Det blir sju långa dagar, fyllda av överraskningar och röjda hemligheter, slagsmål, otrohet och evig kärlek.
Denna boken var väldigt roligt att läsa! Jag älskar sarkasmen i det eftersom det är egentligen en väldigt sorglig historia men man märker aldrig av det eftersom det är så mycket sarkasm i hela boken. Och jag är ett big fan av sarkasm, allt blir så mycket roligare med det. 

Det är en bra historia och handling, det är inget man har läst förut. Under hela boken utvecklar det sig nya problem med allt hela tiden men i slut ändan löser sig allting och de lösa trådarna knyts ihop fint. Jag gillar när problemen löser sig tillslut antingen på det ena eller andra sättet.

Det är väldigt många olika personer med eftersom Judd har en så stor familj men saken är att man lär känna alla i hans familj och jag gillade alla karaktärerna så jag hoppas faktiskt på en fortsättning så jag kan få läsa lite till om Judd och hans familj. 

Författarens hemland:
Antal sidor:
Första meningen:
Betyg:
Författarens hemland: USA
Antal sidor: 351
Första meningen: "Pappa är död", säger Wendy i förbifarten, som om det har hänt förr, som om det händer varje dag.
Betyg:


Andra omslag:
Jag gillar det svenska mer än orginalet faktiskt.