Bokparadiset

Every day

Kategori: Ungdomsböcker

Utläst i November.
Titel:
Every day
Författare:
Davd Levithan
Förlag:
Alfred A. Knopf books for young readers
Utgivningsår: 2012
Språk: Engelska

I wake up.

Immediatele, I have to figure out who I am. It's not just the body - opening my eys and discovering whether the skin on my arm is light or dark, whether my hair is long or short, whether i'm fat or thin, boy or girl, scarred or smooth. The body is the easiest thing to adjust to, if you're used to waking up in a new one each morning. It's the life, the context of the body, that can be hard to grasp.

Every day I am someone else. I am myself- I know I am myself- but I am also someone else.

It has always been like this. 
Något jag tänkte innan jag började läsa boken var förstås att det kunde bli väldigt tjatigt och enformigt att läsa. Hen vaknar upp i en kropp så får man se dens dag nästa dag är det lika dant alltså att det bara skulle bli enformig att läsa. Men det är boken verkligen inte, och det är beundransvärt att hen vaknar upp i en ny kropp varje dag men inte en enda sekund i hela boken är det tråkigt att läsa, vilket är beundransvärt av Levithan att klara det!

Det är svårt att lägga ifrån sig boken och språket flyter på så fint. Det gick riktigt snabbt att läsa ut boken även om den var på engelska. Kan ju dock också bero på att jag blev så fäst vid historien! Det finns så mycket mer jag egentligen vill skriva om boken men jag vill inte spoila, alltså inte ens det minsta, så läs boken så jag kan få diskutera den med någon! 

Det här är det första jag läser av Mr.Levithan så kan säga att han har mycket att leva upp till när jag fortsätter med resten av hans böcker. Jag hoppas jag gillar dom lika mycket för då har jag mig en ny favorit författare. Har du inte läst boken än så tycker jag inte du ska vänta mycket längre till, då går du verkligen miste om något fint. 

Författarens hemland: USA
Antal sidor: 324 sid
Första meningen: I wake up.
Betyg:

Kommentarer

  • Julia - Bokslott säger:

    Jag har läst en del av Levithan tidigare som jag tyckt varit rätt bra, men jag har aldrig riktigt fastnat för honom. Men nu när alla verkar tycka att den här boken är så fantastisk, får jag nog ge honom en chans till :)

    2012-11-12 | 18:05:02
    Bloggadress: http://bokslott.blogg.se
  • Miriam - Schitzo-Cookie säger:

    Verkar riktigt fin =) Läser Den andre Will Greyson av honom och John Green nu ^^

    2012-11-12 | 19:37:33
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
  • Nilmas Bokhylla säger:

    Jag är lite nyfiken på den!

    2012-11-12 | 22:14:10
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
  • Tessans Bokblogg säger:

    Vill väldigt gärna läsa denna! :)

    2012-11-13 | 20:58:33
    Bloggadress: http://tessansbokblogg.blogg.se/
  • Bella säger:

    Åh vad spännande! Vill jag läsa :)

    Svar: Ja läs den!
    BokParadiset

    2012-11-15 | 16:14:04
    Bloggadress: http://bellasbok.blogg.se
  • Maria säger:

    Men åh! David Levithan är ju bara den bästa författaren någonsin! :)
    Skynda att läsa allt du hittar. Speciellt "Ibland bara måste man" och "Every you, every me".

    2012-11-23 | 16:11:31
    Bloggadress: http://ibokensvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här: